Додаток
до рішення від 21.04.2017 року №15 Токмацької районної ради сьомого
скликання від 21.04.2017 року
|
Відповідно до
ст. 13 Конституції України земля є об’єктом права власності всього Українського
народу.
У лютому 2017
року група народних депутатів України внесла подання до Конституційного суду з
вимогою визнати неконституційним мораторій на продаж сільськогосподарських
земель, який під спільним тиском селян був пролонгований Верховною Радою на
2017 рік. Також у Верховній Раді зареєстровано законопроект про обіг земель
сільськогосподарського призначення, що пропонує де-факто запровадити торгівлю
земель вже с 1 липня 2017 року.
Прибічники
негайного впровадження продажу землі сільськогосподарського призначення
прикриваються гаслами вільного ринку та правом селян розпоряджатися власним
майном.
Що маємо на
даний момент часу?
-
відсутня законодавча база, що забезпечує
цивілізований обіг земель, гарантує захист родючості ґрунтів, обмежує власність
в одних руках та забороняє землеволодіння іноземцям;
-
достовірний вичерпний єдиний реєстр
обліку земель, земельний кадастр в стадії формування, зокрема, 1,5 млн. га
знаходяться у колективній власності - це сільські дороги, лісосмуги тощо, фактично,
вони «нічийні» та хто стане їх власником, коли дозволять продаж землі
незрозуміло;
-
відсутні дієві гарантії права власності
та захист інвестицій, зокрема судова реформа не завершена, а рівень корупції,
за визнанням влади, зашкалює;
-
селяни за оренду своїх паїв отримують
кошти, у середньому, це кілька пенсії, для багатьох – це реальна допомога.
Експерти
зазначають, що як прибічники, так і противники вільного ринку земель, не мають
остаточної відповіді на елементарні питання його функціонування:
-
Хто купуватиме землю? Чи це будуть лише
українські підприємці, чи це будуть юридичні особи (не важливо якого вони
громадянства), чи це фізичні особи?
-
Який розмір покупки? Скільки землі може
купити одна особа (або юридична особа): сто гектарів, двісті, мільйон? І чому
саме таке обмеження є максимальним?
-
Чи буде у добросовісних орендаторів, які
роками справно сплачували усі належні податки і збори, платили за пай,
зберігали родючість ґрунтів, першочергове право на купівлю орендованої землі?
-
Яким саме чином відбуватиметься процес
купівлі-продажу? Хто буде оформлювати ці угоди і як зробити цей процес
прозорим, аби уникнути махінацій?
Щоб підвищити ефективність
сільськогосподарських підприємств, потрібні інвестиції в основні фонди,
інфраструктуру, технології, кадри та корпоративне управління. Але
головне – потрібна зрозуміла та прогнозована економічна політика, коли податки
стимулюють, а не вбивають виробництво. Скасування з 1 січня 2017 року
спеціального режиму оподаткування для сільськогосподарських товаровиробників
призвело до ще більшого дефіциту коштів у фермерських господарствах.
Розглядати ринок землі у відриві від економіки країни
і її інвестиційного клімату неможливо: земля – це не актив у вакуумі, – крім
сільськогосподарських аспектів, на її вартість суттєво впливають
макроекономічні чинники та рівень життя населення. В умовах поточної соціально-економічної
кризи, земля знецінена - безглуздо продавати найродючіші
чорноземи за ціною піску пустелі!
Отже спроби
негайного запровадження ринку землі, коли відсутні сталі правила гри, не
створена необхідна інфраструктура, відчувається гострий дефіциту грошових
ресурсів в середині країни, навіть у вигляді кредитів, призведуть до скуповування
земельних паїв великими корпораціями та перетворять селян на кріпаків.
Українців вже пограбували у 1990-х, коли вся промисловість опинилася у руках
кількох сімей. Тепер те саме хочуть зробити із землею?!
Якщо закон,
що запроваджує продаж землі вже з 1 липня 2017 року буде ухвалено, фермери та
селяни будуть поставлені в такі умови, коли їм нічого не залишиться, як
розпродати за безцінь свої паї і піти в найми до нових панів або їхати за
кордон шукати кращої долі. Це призведе до остаточного знищення малих
сільськогосподарських підприємств та сімейних ферм, що є базисом аграрного
сектору у цивілізованому світі, масовому зростанню безробіття та посилення
еміграції, у підсумку зникнення з мапи країни тисяч сіл та селищ.
На підставі
вищевикладеного депутати Токмацької районної ради звертаються до Вас з
настійною вимогою:
-
вжити вичерпних заходів для недопущення
скасування мораторію на продаж сільськогосподарських земель;
-
не допустити створення механізмів, що
дозволятимуть торгувати землею сільськогосподарського призначення в обхід
мораторію, зокрема за допомогою ухвалення закону про обіг сільськогосподарських
земель, який передбачає фактичну торгівлю землею з 1 липня 2017 року;
-
продовжити мораторій на продаж земель
сільськогосподарського призначення в Україні, до моменту врегулювання усіх
проблемних питань, розробити та запровадити дієві механізми стимулювання і
розвитку фермерських господарств, малого і середнього
агробізнесу.
Звернення прийнято 21 квітня
2017 року на двадцять шостій позачерговій сесії Токмацької районної ради
сьомого скликання
|
Немає коментарів:
Дописати коментар