середа, 13 грудня 2017 р.

Справедливість є і за неї варто боротися! Микола Ільїн через апеляцію відновився на посаді в.о. директора Бердянського морського торговельного порту


2017-й рік для колективу містоутворючого підприємства Бердянська став роком випробувань. Інформаційні атаки в низці засобів масової інформації “зливних бачків” національного та місцевого рівнів, провокаційні висловлювання голови Запорізької ОДА та вищих чиновників Міністерства інфраструктури зображували бердянських портовиків сепаратистами, а особисто Миколу Ільїна —  одним з головних “злодіїв”, який заважає реформам та державно-приватному партнерству. Протистояння в Бердянському порту, як і в цілому в Україні, далеке від завершення. Однак своєрідним “ковтком свіжого повітря”, надією на перемогу справедливості над беззаконням стало рішення Апеляційного суду Запорізької області, яким було відмінено наказ Міністерства інфраструктури України про звільнення Миколи Ільїна і відновлено його на посаді.

Доведено двічі — за Ільїна порт покращував економічні показники

Микола Ільїн очолював Бердянський морський торговельний порт двічі. Перший раз — трохи більше року у 2010-2011, поки не був знятий на користь “міцного господарника” з Донбасу. І за цей короткий проміжок часу портовики відчули покращення. Другий раз — після повалення клану Януковича — в  період з 2014-го по квітень 2017 року. Саме в цей період — російської агресії в Криму, бойових дій на Донбасі, диверсій, залізничної та морської блокади Маріуполя з його металургійними підприємствами зросло значення Бердянського порту, як важливої інфраструктурної одиниці на сході країни. Застаріле обладнання, відсутність сучасної техніки, понівечені дороги в середині порту — в таких умовах прийняв БМТП Микола Ільїн в 2014 році. В 2015 за проектної потужності 2,5 мільйони тонн, порт переробив понад 4 мільйони тонн вантажів для економіки України. В квітні 2017-го, на момент звільнення Ільїна на рахунках підприємства було акумульовано більше 200 мільйонів гривень. Відремонтовано кранове господарство. Закуплено високоефективну сучасну техніку, розпочато підготовку до проекту будівництва зернового терміналу.

Вражаючі показники в роботі були підтверджені високими і престижними нагородами морської галузі. БМТП визнався кращим підприємством галузі по темпам росту вантожеперевалки, кращим підприємством в місті для працевлаштування. За період роботи Миколи Ільїна Бердянський морський торговельний порт перерахував до бюджетів всіх рівнів, отримав прибутків та дивідендів майже на 1 мільярд гривень. Зарплата портовиків складала в середньому понад 13 тисяч гривень, а у докерів-механізаторів 20-25 тисяч на місяць!

Однак, вражаючі економічні показники державного підприємства керівництво профільного Міністерства мало цікавили. Адже такі великі гроші замість бюджету можуть “текти” і в кишені приватних осіб. З другої половини 2016 року розпочались масові перевірки на підприємстві. До правоохоронних органів направлялись анонімні листи про, начебто, зловживання владою з боку керівництва БМТП. Випади з боку профільного Міністерства ознаменувались наказом про звільнення Миколи Ільїна в квітні поточного року.

Безпрецедентне явище — більше місяця портовики проводили акцію протесту на підтримку Миколи Ільїна

Звільнення Ільїна з посади директора підприємства обурило трудовий колектив. З 20 квітня, більше місяця, вільні від зміни представники трудового колективу проводили акцію перед будівлею управління БМТП. Портовики наголошували, що виконають будь-яке рішення суду. 1-го червня Бердянський міськрайонний суд відхилив позов Миколи Ільїна проти Міністерства і залишив в силі розпорядження керуючого органу про звільнення в.о. директора. Це рішення оскаржувалось в Апеляційному суді. Запорізький суд розглядав справу півроку і 5-го грудня відновив на посаді Миколу Ільїна. Заслуговує на повагу позиція Апеляційного суду за винесення законного рішення. Можна лише уявити під яким тиском перебувала колегія суддів під час розгляду справи. Ухвалене рішення залишає надію існування порядних людей в судовій системі держави.

Що змінилось в порту з червня по грудень?

В морській галузі країни спостерігається цікава тенденція. Заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк (відповідає за боротьбу з корупцією!) - колишній міліціонер.  В усіх портах країни ті чи інші керівні посади поступово віддаються тим же вихідцям із системи правоохоронних органів. Нагадувати про принципи роботи міліції останніх 20 років, навряд чи, необхідно. Аналогічна ситуація склалась і в Бердянську. Ряд висококваліфікованих фахівців звільнились або залишили посаду. На їх місце прийшли колишні міліціонери, та особи наближені до народного депутата  України з групи “Воля народу”, який на сьогодні є повноправним володарем міста і частини області.  Взагалі, “Воля народу” складена з мільйонерів та мільярдерів,  вибудувала з Адміністрацією Президента міцні товарно-грошові відносини: ми вам голоси у Раді, ви нам — розв'язуєте руки в регіонах.

Підприємство понесло збитки в результаті втрати зернових вантажів, які перейшли під контроль все тих же “донецьких”, які стали “київськими” та втрати доходу від швартових операцій — цими послугами в Бердянському порту та декількох інших портах України тепер займається фірма, власники якої, за даними ЗМІ – силовики наближені до Адміністрації Президента. З грудня Бердянський морський торговельний порт працює неповний робочий тиждень.

На захист колективу порту та особисто Миколи Ільїна встала ВО “Батьківщина”

Микола Ільїн — депутат Запорізької обласної ради від партії  “Батьківщина”. З першого дня протистояння керівника порту з корумпованими чиновниками, портовиків підтримало партійне керівництво ВО “Батьківщина”. Заступник голови фракції в Парламенті Сергій Соболєв неодноразово зустрічався з портовиками і озвучував позицію трудового колективу керівництву держави з трибуни ВР та у ЗМІ.

Нещодавно в ефірі одного з національних телеканалів Сергій Соболєв в черговий раз висловив підтримку Миколі Ільїну і співробітникам порту. На думку політика, керівництво профільного Міністерства в особі міністра Володимира Омеляна та його заступника Юрія Лавренюка мають понести кримінальну відповідальність за поступовий занепад всієї морської галузі України. Саме на час їх керівництва в різних портах України періодично спалахують скандали про лобіювання приватних фірм всупереч інтересам державних підприємств, мільярдні оборудки із днопоглибленням, ганебна і обурлива кадрова політика, підвищення податкових зборів та ін.

Саме за ініціативи нардепа С.Соболєва до НАБУ направлено ряд матеріалів, які викривають корупцію в найвищих ешелонах керівництва морської галузі. Ці справи ще нароблять галасу.

Ситуація з Миколою Ільїним, Бердянським морським торговельним портом та його колективом віддзеркалює всі корупційні складові державної влади. Корумпованість чиновників вищого державного апарату, лобіювання компаній близьких до Адміністрації Президента, сфабриковані кримінальні справи, заангажованість прокурорів, замовні публікації в ЗМІ — всі “принади” нинішньої “демократичної і проєвропейської” влади на собі відчули бердянські портовики.

В умовах, коли звідусіль відчувається тиск, а свідомість людей намагаються викривити через заангажовані ЗМІ — рішення Апеляційного суду по відновленню Миколи Ільїна на посаді директора БМТП стало справжньою сенсацією в Бердянську. Рішення суду — лише  перший етап для відновлення законності та справедливості. До того ж воно ще не виконано Міністерством інфраструктури, якому ще треба визначитись — чи поважає воно рішення суду чи вони лише для дурних, які не знають багатьох лазівок у нашому заплутаному законодавстві.

Попереду тяжке протистояння з чиновницьким апаратом, проте підтримка громадськості, портовиків і політиків дають шанс на перемогу.




Немає коментарів:

Дописати коментар