понеділок, 28 січня 2019 р.

В народі говорять, що якщо не знаєш як вдіяти, то роби по закону

27 січня сім членів комітету мікрорайону «Ковальський» на чолі з його головою Людмилою Яковлєвою на прохання депутата Токмацької міської ради Романа Нанівського зустрілися з головами ОСББ та громадськістю мікрорайону.
Зустріч була організована з метою заслухати від мешканців пропозиції  до Програми розвитку мікрорайону «Ковальський» на 2019 рік. Самі Програми розвитку мікрорайонів міста на 2019 рік уже були прийняті на черговій сесії Токмацької міської ради 24 січня, але за рішенням депутатів залишилися відкритими для пропозицій громади.
З самого початку зустрічі щось пішло не так. Присутні вимагали від комітету звіту про роботу у 2018 році, на що отримали відповідь, що звіти опубліковані у місцевих ЗМІ.
Окрім того вимагалася інформація про позицію комітету стосовно водозабезпечення мікрорайону. Відомо, що договір з ПРАТ ТКШЗ на водопостачання мікрорайону закінчується  31 січня, і вже з 1 лютого вода буде подаватися по резервному водогону з «міста». Ця ситуація не влаштовує мешканців в зв`язку з тим, що водогін прокладено поруч з цвинтарем і, на думку присутніх, це може бути дуже небезпечно для мешканців в екологічному плані у випадку пориву мережі.
Основна суперечка почалася після вимоги скликати конференцію мешканців мікрорайону з метою переобрання членів комітету мікрорайону «Ковальський». Людмила Яковлєва стверджувала, що не має повноважень на такі дії, бо це повноваження заступника міського голови Сергія Степури, а таких вказівок від нього не надходило. І взагалі, це дуже складне питання, продовжувала пані Людмила, бо треба ще домовитися із залою для проведення конференції у шостій школі, а для цього треба міській владі написати листа на ім`я директора навчального  закладу.
Я зацікавився  цією інформацією і вирішив подивитися на це питання в законодавчій площині. Виявляється, що питання скликання конференції регламентується такими законодавчими актами:

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОРГАНИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ»

(Стаття 10. Порядок обрання органу самоорганізації населення

     1. Орган   самоорганізації   населення   обирається   зборами (конференцією)  жителів за місцем проживання на основі загального, рівного виборчого права шляхом таємного голосування  жителів,  які на  законних підставах проживають на відповідній території.  Право
голосу на виборах мають жителі,  які досягли на день їх проведення вісімнадцяти  років.  Не  мають права голосу жителі,  яких визнано судом  недієздатними.  Загальний  склад   органу   самоорганізації населення  визначається  зборами  (конференцією) жителів за місцем
проживання.

     2. Організація проведення  зборів  (конференції)  жителів  за місцем проживання,  як правило, покладається на виконавчий комітет сільської,  селищної,  міської,  районної  у  місті  (у  разі   її створення) ради.

     3. Орган   самоорганізації   населення  обирається  у  складі керівника,  заступника (заступників) керівника,  секретаря,  інших членів.   Обраними  до  складу  органу  самоорганізації  населення вважаються особи,  які одержали більше половини голосів  учасників
зборів (конференції) жителів за місцем проживання.

     4. Члени   органу   самоорганізації   населення  можуть  бути достроково відкликані за рішенням зборів (конференції) жителів  за місцем проживання, що утворили даний орган.

     5. Переобрання органу самоорганізації населення, відкликання, обрання окремих його членів замість вибулих чи  зміна  кількісного складу   органу  самоорганізації  населення  здійснюється  зборами (конференцією)   жителів   за   місцем   проживання   в   порядку, встановленому цією статтею.

Стаття 11. Термін повноважень органу самоорганізації
                населення

     Орган самоорганізації населення обирається терміном на  строк повноважень  відповідної  ради,  якщо інше не передбачено рішенням ради чи положенням про орган самоорганізації населення.

Стаття 18. Гласність роботи і підзвітність органу самоорганізації населення 

     1. Орган  самоорганізації  населення  інформує  населення про своє місцезнаходження, час 
роботи і прийом громадян. 

     2. Орган самоорганізації населення не рідше  одного  разу  на рік  звітує про свою діяльність 
на зборах (конференції) жителів за місцем проживання. 

     3. Громадяни,  які  проживають  на   території   дії   органу самоорганізації   населення,   
мають   право  знайомитися  з  його рішеннями,  а також отримувати засвідчені секретарем 
цього  органу копії рішень, прийнятих органом самоорганізації населення. 
 
Стаття 24. Контроль за фінансовою діяльністю органу самоорганізації населення 

     Контроль за   фінансовою  діяльністю  органу  самоорганізації населення в межах своїх 
повноважень здійснюють: 

     1) сільська,  селищна,  міська,  районна у місті (у  разі  її створення) рада та її виконавчі органи; 

     2) виконавчий   комітет,   який  здійснив  реєстрацію  органу самоорганізації населення; 

     3) збори (конференція) жителів за місцем проживання; 

     4) органи державної влади.),
 
СТАТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА ТОКМАКА ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ 
 
(Стаття 31. Загальні збори громадян скликаються за місцем проживання: в будинках, на вулицях, кварталах, мікрорайонах міста або інших внутрішньоміських територіа­льних утвореннях з метою:
— обговорення питань загальноміського значення;
 — обговорення питань, що віднесені до відання загальноміських органів міського самоврядування, які мають важливе значення для жителів, та подання пропозицій з цих питань;
— створення органів самоорганізації населення;
— заслуховування повідомлень та звітів про роботу депутатів міської ради, органів і посадових осіб міського самоврядування, органів самоорганізації насе­лення;
— прийняття рішення про участь на громадських засадах жителів міста в роботах з благоустрою, сприянні охороні громадського порядку, збереженню жит­лового фонду, пам’ятників історії і культури, наданню допомоги соціально незахищеним членам громади;
 — прийняття рішення про запровадження місцевих зборів на засадах добро­ вільного самооподаткування;
— прийняття рішення про добровільні внески та пожертви жителів міста на громадські потреби;
— вирішення інших питань місцевого значення відповідно до чинного законодавства.

Стаття 32. У межах мікрорайонів, де неможливо провести загальні збори громадян, за рішенням виконавчого комітету міської ради або відповідного органу самоорга­нізації населення, для обговорення і вирішення питань, які передбачені законо­давством та цим Статутом, скликаються конференції представників відповідних жителів міста.

Стаття 33. Норми представництва представників на конференціях встановлюються у таких межах.
— будинок — 1 представник від квартири;
— квартал — представник від кожних 5 приватних будинків та 1 представник від кожних 10 квартир багатоповерхового будинку;
— вулиця — 1 представник від кожних 10 приватних будинків та 1 представ­ ник від кожних 20 квартир багатоповерхового будинку;
 — мікрорайон — 1 представник від кожних 50 приватних будинків та 1 пред­ставник від 40 квартир багатоповерхового будинку.

Стаття 34. У роботі загальних зборів громадян мають право брати участь жителі міста, у яких є право голосу на місцевих виборах та які проживають на відповідній тери­торії (будинок, вулиця, квартал, житловий комплекс, мікрорайон). У роботі загальних зборів, з правом дорадчого голосу, можуть брати участь народні депутати України, міський голова, депутати міської ради, посадові осо­би органів міського самоврядування, представники органів державної влади, об'єднань громадян та підприємств, а також громадяни інших держав, які про­ живають на відповідній території. У межах мікрорайонів, де неможливо провести загальні збори громадян, за рішенням виконавчого комітету міської ради або відповідного органу самоорга­нізації населення, для обговорення і вирішення питань, які передбачені законодавством та цим Статутом, скликаються конференції представників відповідних жителів міста.

Стаття 35. Загальні збори громадян чи збори їх представників скликаються міським го­ловою за власною ініціативою, або з ініціативи депутатів міської ради, виконав­чого комітету чи відповідного органу самоорганізації населення, міського осере­дку політичної партії, громадської організації, легалізованих у місті відповідно до чинного законодавства, громадської організації, зареєстрованої у місті, ініціа­тивною групою членів територіальної громади міста у складі не менш 10 чоло­вік. При поданні заяви вказується особа чи особи, які повноважні представляти суб’єкта ініціативи.

Стаття 36. Міський голова приймає рішення про проведення загальних зборів за місцем проживання у 10-денний термін з дня подачі відповідної заяви депутатами місь­кої ради, кількістю не менш 1/5 від загальної чисельності депутатів, органом са­моорганізації населення, або у 5 денний термін з дня прийняття рішення міськ­виконкомом. Розпорядження міського голови про скликання загальних зборів громадян, оприлюднення, із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на їх обговорення у місцевих засобах масової інформа­ції, а також в інший спосіб, визначений Регламентом міської ради.

Стаття 47. Колективні звернення, які підписані більш як п’ятдесятьма жителями міста, розглядаються органами і посадовими особами місцевого самоврядування, до яких вони надійшли, у невідкладному порядку. Інформація про колективні звернення, які підписані більш як п’ятьмастами жителями міста, негайно передається до міської ради (у випадку, якщо вони надійшли до інших органів або посадових осіб місцевого самоврядування). Колективні звернення жителів міста можуть мати на меті:
— внесення до міської ради, міського голови, виконавчого комітету міської ради конкретних пропозицій з питань соціально-економічного та культурного  розвитку міста чи окремих міських територій;
— аналіз роботи міської ради, її виконавчих органів в цілому або заслуховування звітів про виконання окремих завдань, пов'язаних із соціально - економічним та культурним розвитком міста чи окремих територій, станом до­вкілля, громадської безпеки, охорони громадського порядку, з інших питань, які віднесені чинним законодавством України до відання місцевого самоврядуван­ня;
 — порушення питання про утворення, реорганізацію або ліквідацію органів самоорганізації населення;
— порушення питання про недовіру посадовій особі органу місцевого само­ врядування;
 — та інше, що не суперечить чинному законодавству.

Стаття 70. Міська рада є повноважною за умови обрання не менш як двох третин від установленого радою складу. Повноваження міської ради починаються з моменту офіційного повідомлення міською виборчою комісією про обрання необхідної кількості депутатів. Повноваження міської ради припиняються в день офіційного оголошення мі­ською територіальною виборчою комісією про обрання міської ради нового скликання. Підстави і порядок дострокового припинення повноважень міської ради ви­значаються законодавством.

Стаття 89. Строк повноважень органів самоорганізації населення встановлюється на термін повноважень відповідної ради.

Стаття 91. Персональний склад органу самоорганізації населення визначається загаль­ними зборами (конференціями).

Стаття 92. Повноваження та порядок роботи органу самоорганізації населення визна­чається законом, а також статутом органа СОН, затвердженого міською радою.

Стаття 97. Голова органу самоорганізації населення обирається зборами (конференці­єю) жителів за місцем проживання, згідно з чинним законодавством.),

ПОЛОЖЕННЯ КОМІТЕТУ МІКРОРАЙОНУ «КОВАЛЬСЬКИЙ» (НОВА РЕДАКЦІЯ)

(4. СТРУКТУРА КОМІТЕТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ

4.1. Комітет  обирається   Конференцією жителів мікрорайону “Ковальський” шляхом таємного 
голосування.  
       Обирати   та   бути  обраними  до  Комітету в порядку,  визначеному законодавством,  
можуть жителі, які на законних підставах проживають на відповідній території.        
4.2. Чисельний склад Комітету затверджується конференцією жителів мікрорайону “Ковальський”
шляхом відкритого голосування. 
4.3. Члени   Комітету  можуть  бути достроково відкликані за рішенням конференції жителів  
мікрорайону “Ковальський”, що утворили даний орган. 
4.4. Переобрання Комітету, відкликання, обрання окремих його членів замість вибулих чи  зміна  
кількісного складу   Комітету  здійснюється  конференцією   жителів мікрорайону “Ковальський”.
4.12. Основою Комітету є конференція жителів мікрорайону “Ковальський” .
        Чергові конференції жителів мікрорайону “Ковальський” скликаються за рішенням Комітету 
по мірі необхідності, але не рідше одного разу на рік.

        Позачергові конференції жителів мікрорайону “Ковальський” можуть бути скликані 

на вимогу 1/3 жителів мікрорайону, на вимогу голови Комітету мікрорайону “Ковальський”, на 

вимогу Токмацького міського голови.

4.13. До виключних повноважень конференції жителів мікрорайону відносяться:
- прийняття рішення про створення та дострокове припинення повноважень Комітету ;
- затвердження Положення про Комітет;
- затвердження змін та доповнень до Положення ;
- затвердження чисельного складу Комітету;
- визначення терміну повноважень Комітету;
- обрання ініціативної групи, члени якої будуть представляти інтереси жителів - учасників 
конференції  у взаємовідносинах з міською радою та її виконавчими органами;
- обрання та дострокове припинення повноважень голови, його заступника, секретаря та інших членів Комітету.
        Конференція жителів мікрорайону може прийняти до свого розгляду інші питання, що зачіпають інтереси жителів мікрорайону “Ковальський”.
4.14. Рішення конференції жителів мікрорайону “Ковальський” приймаються простою більшістю голосів і оформлюються протоколом, який підписує Голова і секретар Комітету.
4.15. Усі рішення Конференції жителів мікрорайону протягом десяти діб у письмовій формі 
доводяться до відома Токмацької міської ради.)
 
         В народі говорять, що якщо не знаєш як вдіяти, то роби по закону.



Немає коментарів:

Дописати коментар