В даний час наша країна знаходиться на етапі впровадження
реформ. Верховна Рада України приймає закони, які, на наш погляд, суттєво
впливають на життя громадян. Реформування галузей освіти та охорони здоров’я
стосуються кожної, без винятку, людини, яка живе в Україні – починаючи від
першокласника, якому згідно Конституції держава забезпечує доступність освіти,
і закінчуючи пенсіонером, для якого вона створює умови для ефективного і
доступного медичного обслуговування. Проте, ті завдання та цілі, які були поставлені, з нашої точки зору, не
можуть бути реалізовані в повній мірі за досить короткий термін і без
додаткової допомоги з боку Держави.
Прийняття нового Закону України «Про
освіту» змушує органи місцевого самоврядування впроваджувати на місцях зміни в
галузі освіти навіть не будучи їх прихильниками, так як реорганізація
загальноосвітніх шкіл і створення опорних є одним із основних етапів реформування
даної галузі. Проблемним питанням в районі є оптимізація шкіл в сільській
місцевості, що передбачає закриття неефективних малокомплектних шкіл і
створення опорних. Така модель передбачає, що старшокласники доїжджатимуть до опорних закладів освіти інших
населених пунктів району. Для цього потрібно мати в належному стані
дорожнє сполучення та відповідну кількість шкільних автобусів. Проте,
додаткового фінансування з боку держави на здійснення таких заходів не
передбачено, а обов’язок в їх забезпеченні покладається, знову ж таки, на
органи місцевого самоврядування, які в реаліях сучасності не в змозі самостійно
все профінансувати. Де Токмацькому
району взяти кошти для ремонту доріг та закупівлю шкільних автобусів, щоб
забезпечити конституційне право кожного жителя району на доступність освіти? Це
запитання турбує кожного депутата районної ради.
Схожа ситуація виникає і в галузі
медицини. Відповідно до Порядку формування
спроможних мереж надання первинної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства
охорони здоров’я, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства України від 06.02.2018 № 178/24, розробляються та затверджуються плани таких мереж обласними
державними адміністраціями за погодженням з Міністерством охорони здоров’я
України. У випадку виключення зі структури закладів охорони здоров’я ФАПів у сільській місцевості, підвезення лікарів до таких
населених пунктів в дні прийому для надання необхідної первинної медичної
допомоги потребуватиме додаткового транспортного забезпечення та, знову ж таки,
належного дорожнього сполучення. Вважаємо, що зменшення кількості ФАПів ставить
під загрозу надання необхідної медичної допомоги громадянам району бодай на
тому рівні, що є на сьогоднішній день, а ремонт доріг та належне
матеріально-технічне забезпечення є запорукою ефективного і доступного
медичного обслуговування.
При запровадженні змін в медичній галузі
не було враховано того, що при поділі ланок медичної допомоги на первинну та
вторинну (в тому числі шляхом створення центрів первинної медико-санітарної
допомоги) всі витрати по формуванню необхідної матеріально-технічної бази
покладаються на місцеві бюджети без належного додаткового фінансування із
державного бюджету.
Покладаючи зобов’язання по забезпеченню
впровадження реформ на місцеві громади (без належного додаткового фінансування
із державного бюджету) та перекладаючи відповідальність із відповідних структур
виконавчої гілки влади на депутатів місцевих рад, які не є фахівцями в їх
впровадженні, законотворці таким чином створюють додаткову соціальну напругу в
суспільстві. Виконання всіх завдань, передбачених реформою, в доволі стрімкі
темпи потребує величезних витрат із місцевих бюджетів, які не кожна місцева
рада може собі дозволити.
Без грошей реформу зробити неможливо.
Якщо виконавча влада запроваджує реформи, то зобов’язана забезпечити 100%
фінансування цих реформ за рахунок державного бюджету.
Враховуючи вищевикладене, звертаємося
до Верховної Ради та Кабінету Міністрів України при прийнятті рішень про
здійснення реформ передбачати в Державному бюджеті кошти для їх проведення.
Просимо народного депутата України Валентирова Сергія Васильовича, як представника Токмацького району у Верховній
Раді України надати інформацію з наступного. Виборцям Токмацького округу хотілося б знати, яке Ваше відношення
до впроваджуваних змін в освіті і медицині? Просимо залучити кошти для
забезпечення доступності освітніх послуг і медичного обслуговування. Які кроки
Ви, як депутат від нашого округу, зробили та плануєте зробити для позитивного
вирішення питань щодо ремонту доріг в районі і забезпечення закладів освіти
шкільними автобусами, а заклади охорони здоров’я в сільській місцевості
медичними автомобілями?
Схвалено на тридцять дев’ятій
(позачерговій) сесії Токмацької
районної ради Запорізької області
сьомого скликання
02 серпня 2018 року № 1
районної ради Запорізької області
сьомого скликання
02 серпня 2018 року № 1
Немає коментарів:
Дописати коментар